این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

مراسم افتتاحیه کنفرانس


ارسال شده در تاریخ :
مراسم افتتاحیه کنفرانس

مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن


آیین افتتاح هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن (ICRARE)، صبح سه‌شنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
در مراسم افتتاحیه ابتدا دکتر موسوی گزافرودی (رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن و رئیس کنفرانس) به معرفی کلیات برنامه هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن پرداخت. وی با اشاره به شعار امسال کنفرانس (حمل و نقل ریلی؛ پیشران توسعه اقتصادی)، اعلام کرد در روز نخست کنفرانس، ۵ سخنرانی کلیدی، ۹ کارگاه آموزشی و ۱۲ نشست ارایه مقاله و در روز دوم، ۴ پنل تخصصی برگزار خواهد شد.
مطابق اعلام رئیس کنفرانس، رویداد راه نوری، نکوداشت سردار سرلشکر شهید علیرضا نوری، رونمایی از جایزه کوثر، اهدای جایزه ترانزیت ریلی به مقالات برتر حوزه ترانزیت، برگزاری نمایشگاه و بزرگداشت روز ایمنی در حمل و نقل از برنامه‌های این کنفرانس بین‌المللی بود.
دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه)، دومین سخنران مراسم افتتاحیه بود که با خوشامدگویی به مهمانان و شرکت‌کنندگان و با تبریک دهه کرامت و سالروز آزادی خرمشهر، در سخنانی به اهمیت صنعت زیربنایی ریلی در توسعه پایدار کشور اشاره و تاکید کرد: اگر بخواهیم صنعت ریلی در توسعه‌یافتگی کشورمان موثر باشد، باید در حوزه علم و فناوری به روز باشد. رئیس دانشگاه با اشاره با تاسیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۷۶به همت متولیان وقت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از آن به عنوان دانشکده‌ای تخصصی و منحصر به فرد در کشور و خاورمیانه نام برد که با داشتن اساتید مبرز، آزمایشگاه‌های منحصر به فرد و فضای فیزیکی مدرن و پیشرفته، ظرفیت بسیار خوبی فراهم آورده و از صاحبان صنعت ریلی برای استفاده از این ظرفیت و فرصت، دعوت به عمل آورد.
دکتر زاکانی (شهردار تهران)، سخنران بعدی مراسم افتتاحیه بود. وی با اشاره به سه‌گانه ترافیک، آلودگی هوا و مسکن به عنوان عمده مشکلات شهر تهران گفت: بخش عمده این مشکلات به حمل و نقل بر می‌گردد و به واسطه توجه به حمل و نقل می‌شود از مشکلات تهران گره گشایی کرد.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه در تهران امکان حمل و نقل ما محدود است و به صورت گسترده زیرساخت‌ها را نداریم، افزود: اکنون در تهران ۶۶ درصد حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی و ۴۴ درصد با وسایل عمومی است که سهم متروی تهران در آن با ۷ خط و ۱۵۱ ایستگاه فعال، بسیار است ولی هدفگذاری ما برای سال ۱۴۲۰ در بخش مترو، تکمیل ۱۱ خط و ۳۲۷ ایستگاه بوده که زمان آن را به ۱۴۰۸ کاهش دادیم و بر اساس این زمانبندی، خط ۱۰ مترو را آغاز کردیم.
دکتر زاکانی در ادامه از پروژه‌های اتصال شهرهای پیرامونی به تهران و توسعه دیگر الگوهای حمل و نقل درون‌شهری مانند تراموا برای افزایش سهم حمل و نقل عمومی و رضایتمندی شهروندان خبر داد و با اشاره به  دستاوردهای استفاده از ظرفیت‌های داخلی مانند ساخت واگن ملی و بومی‌سازی سیگنالینگ، ابراز امیدواری کرد با استفاده از دانش، فن و تلاشی که در جهان و ایران در حوزه ریلی در حال وقوع است و نیز با همکاری خوب  دانشگاه علم و صنعت ایران با مجموعه‌های اجرایی کشور و به صورت خاص شهرداری تهران، بتوان گام‌های بزرگی در گره‌گشایی از مشکلات کشور برداشت.
پس از آن به ترتیب دکتر شهریار افندی‌زاده (معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی)، دکتر خیرالله خادمی (معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور)، دکتر میعاد صالحی (معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران)، مهندس محمدرضا رحمانی (مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)) و  مهندس مهدی کوهی (مدیر عامل  شرکت  سهامی ذوب آهن اصفهان) سخنرانان بعدی مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن بودند.
در انتهای مراسم افتتاحیه دو تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و شرکت ریل‌ترابر سبا توسط دکتر موسوی گزافرودی (رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه)، مهندس کوهی و مهندس ساداتی (مدیران عامل دو شرکت فوق) به امضا رسید.





مقالات پذیرفته شده در بخش پوستر

برنامه های کنفرانس

رویدادهای جانبی کنفرانس

فایل های مورد نیاز

نمایه ها

درخواست ارائه کارگاه های آموزشی

درخواست غرفه در نمایشگاه

پوستر همایش

© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : همایش نگار ( ویرایش 10.0.5.3)